eWizerunek – stwórz swoją markę na LinkedIn

Spotkania ze studentami, są siłą samą w sobie i jednocześnie źródłem wielu inspiracji. Fakt, że zajęcia stacjonarne w znacznie większej mierze niż wykłady w formie online, wpływają na proces edukacyjny. Wykładowcom znacznie łatwiej uzyskać atencje i interakcje. Nie mniej czasy są specjalne i nie ma co narzekać, a działać. Wobec tego raz jeszcze dziękuję Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie za możliwość zorganizowania wykładu, a wszystkim uczestnikom (których zapisało się ponad 80 – wow! 😊), dziękuję za energię – chociaż tym razem tą wirtualną. Zgodnie z obietnicą, kilka słów o eWizerunku i wykorzystaniu portalu LinkedIn w tym celu!

0

Bądź sobą, wszyscy inni są już zajęci ❝ – Oscar Wilde

Personal branding w sieci

Celem personal brandingu nie jest jednorazowe wywarcie wpływu, a zapadnięcie w pamięci odbiorcy na dłużej, bądź przy odrobinie szczęścia na zawsze. Zdecydowanie jest to projekt długoterminowy, w którym kluczem do sukcesu są spójność, konsekwencja oraz świadomość.

Zgodnie z definicją Personal Branding to szeroko rozumiana strategia marketingowa, zabieg budowania własnej marki oparty na trwającym niekiedy latami procesie.

pexels-photo-972995

Jednocześnie personal brandingu nie należy mylić z Marką Osobistą, która to jest  sposobem w jaki postrzegamy samych siebie. Co mnie wyróżnia? Jakie wartości reprezentuję? Sposób w jaki jesteśmy postrzegani przez otoczenie?

Definicję Marki Osobistej możemy interpretować w dwóch płaszczyznach. Sposób w jaki postrzegamy siebie? Sposób w jaki jesteśmy odbierani przez otoczenie. W konsekwencji jest to suma emocji, obserwacji, opinii jakie wyrażają odbiorcy, czy środowisko w jakim się otaczamy.

pexels-photo-994848

Kiedyś mawiało się “jak cię widzą tak cię piszą”! Dziś spokojnie możemy powiedzieć, że jest na odwrót, bo jak Cię piszą (czytają) tak Cię widzą. Siła Internetu jest olbrzymia i obecna jest już w każdej dziedzinie życia. Jak zbudować swoją markę w Internecie? O co chodzi z e-wizerunkiem i czy naprawdę budowanie swojego profilu zawodowego wirtualnie stało się niezbędne? Odsyłam do mojego artykułu kandydacie daj się znaleźć, bądź wiarygodny. Personal branding w sieci. Gdzie znajdziecie informacje o wpływie social mediów oraz networkingu na szukanie pracy i życie zawodowe.

Zastosowanie LinkedIn

Często słyszę, że LinkedIn to „taki Facebook” stosowany do celów zawodowych, czy biznesowych. O ile zgodzę się z częścią tego stwierdzenia, o tyle byłbym ostrożny z łączeniem tych dwóch platform – dla własnego wirtualnego bezpieczeństwa 😊.

LinkedIn to tak naprawdę odpowiedź na nagłą zmianę rynku pracy, z którą zaczęliśmy się mierzyć dekad(ę)y temu. Kiedyś CV papierowe, dziś jesteśmy w coraz bardziej zaawansowanym świecie online. LinkedIn nastawiony jest na tworzenie kontaktów zawodowo-biznesowych, dzielenie się wiedzą oraz ma ułatwić nam kontakt z trzema głównymi grupami osób:

  • kandydaci poszukujący pracy,
  • przedsiębiorcy prowadzący własną działalność gospodarczą (firmę),
  • reprezentantami różnych firm, instytucji i branż.

Portal LinkedIn nie może być traktowany jak większość portali społecznościowych. Nie zamieszczamy w nim zdjęć z wakacji, opinii z życia prywatnego, selfie z ulubionym zwierzakiem czy ze spaceru. Skupiamy się tu na budowaniu sieci kontaktów (nie znajomych) przydatnych w życiu zawodowym.

silhouette-3296992_1280

Jako ulubiona platforma wszystkich HR-owców, także moja 😊 dodam, że portal ten pozwala na:

  • Budowanie wizerunku jako kandydat.
  • Budowanie wizerunku zawodowego.
  • Budowanie wizerunku firmy.
  • Nawiązywanie kontaktów handlowych.
  • Pozyskiwanie klientów.
  • Budowanie sieci kontaktów.

Jak stworzyć konto na LinkedIn?

Inspiruj się najlepszymi❝

Slajd1

W pierwszej kolejności zwrócić należy uwagę na:

  • Profesjonalne zdjęcie.
  • Twoje prawdziwe imię (bez pseudonimów).
  • Chwytliwe podsumowanie kariery.
  • Kontakty – zbuduj swoją sieć.
  • Doświadczenie (z aktualnymi informacjami).
  • Umiejętności (endorsed skills).
  • Dołączenie do grup LinkedIn.

Slajd2

Zdjęcie przypomina, że po drugiej stronie jest człowiek. Jakiś czas temu pisałem o poradach w doborze zdjęcia do CV w artykule: Jak Cię widzą, tak Cię piszą. 10 foto-wpadek w CV. Te same zasady mogą dotyczyć zdjęcia na LinkedIn.

Slajd3Slajd4Slajd5Slajd6Slajd7Slajd8Slajd9Slajd10Slajd11

LinkedIn oczami rekrutera

Poniżej szybki przegląd funkcji rozszerzonych, z jakich korzystają rekruterzy.

Slajd12

Slajd13Slajd14Slajd15

Co sprawdza rekruter na LinkedIn (i innych social mediach)?

  • Nagłówek – headline
  • Zdjęcie
  • Podsumowanie
  • Doświadczenie – stanowiska, opis stanowiska, okres zatrudnienia
  • Weryfikacja doświadczenia z CV
  • Wykształcenie
  • Kompetencje (skill endorsement), rekomendacje (i od kogo)
  • Pozostałe informacje (w tym osiągnięcia)
  • Aktywność „profilu” (kandydata)

Po co budować personal branding w sieci?

Sama obecność naszych profili na Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, TikTok, Snapchat czy bardziej zawodowych tj. LinkedIn i GoldenLine to nie wszystko. Najważniejsze, aby umiejętnie skorzystać z siły jaką social media nam dają. Zbudować swoje profile tak, aby prezentowały nasze wirtualne oblicze pozytywnie. Dzięki temu stajemy się wiarygodni.

  • Rekruterzy łatwiej nas znajdą i zaproponują ciekawą ofertę pracy.
  • Dostaniemy fajną propozycję, bo ktoś znajdzie nasz artykuł, blog, stronę www, albo dowie się o naszej działalności jako freelancer.
  • Zostanie docenione nasze unikalne hobby, które wyróżni nas na tle innych kandydatów do pracy.
  • Łatwo będzie można potwierdzić nasze kompetencje, umiejętności, doświadczenie i edukację.
  • Będzie widać nasze sukcesy, jeśli zechcemy się nimi podzielić.
  • Łatwiej będzie nam zarządzać relacjami z poprzednimi pracodawcami, kolegami z pracy, rekruterami, czy po prostu ze znajomymi.
  • Uda nam się zbudować nasz wizerunek eksperta, poprzez wypowiadanie się na forach, grupach, w komentarzach pod artykułem.

Czym możemy zrobić sobie internetową krzywdę?

  • Publikacją dyskryminujących treści.
  • Wrzucaniem nieodpowiednich zdjęć i filmów widocznych publicznie.
  • Wypisywaniem obelg i wylewaniem hejtu.
  • Nadmiernym wykorzystywaniem prawa do wolności słowa.
  • Publikowaniem treści pornograficznych.
  • Itd. Itd.

linkedin-3888192_1280

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Blog na WordPress.com. Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: